Σάββατο 10 Μαΐου 2014

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ





Άν ήσουν χάδι, θα ήσουν το πιο τρυφερό.
Άν ήσουν χαμόγελο, θα ήσουν το πιο γλυκό.
Άν ήσουν αστέρι, θα ήσουν το πιο φωτεινό.
Άν ήσουν άγγελος, θα ήσουν ο φύλακάς μου και
άν ήσουν μονοπάτι, θα ήσουν αυτό που θα με οδηγούσε στο σωστό δρόμο.
Χρόνια πολλά μανούλα και ευχαριστώ που είσαι για εμένα όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη.

 

Από τη μάνα του Θεού πήρες αυτή τη χάρη
και από το είναι σου και εσύ βγάζεις μαργαριτάρι.
Γεννάς ψυχή, γεννάς κορμί καρδούλα που χτυπάει
βγάζεις ότι πιο όμορφο που ο νούς δεν το χωράει.
Σαν περπατήσει το θωρείς και το γλυκοκοιτάζεις
και μες στα σύννεφα πετάς γλυκά σαν τ” αγκαλιάζεις.
Σου λέω λοιπόν σ’ευχαριστώ σήμερα στη γιορτή σου,
παντοτινά θα σ’αγαπώ και η σκέψη μου μαζί σου.


 
Την πιο μεγάλη αρετή έχεις εσύ στον κόσμο
κι” όταν περνάς μοσχοβολάς βασιλικό και δυόσμο.
Φτάνει να ξέρεις τι θα πεί μάνα σαν σε φωνάζουν,
μάτια και χέρια τρυφερά σαν σε σφιχταγκαλιάζουν.
Χρόνια πολλά σου εύχομαι σήμερα στη γιορτή σου,
με μια αγκαλιά δύο φιλιά και αγάπη…..το παιδί σου.



Χρόνια πολλά σου εύχομαι μανούλα απ” την καρδιά μου
που είσαι σώμα και ψυχή παντοτινά κοντά μου.
Όλα τα άνθη του αγρού σε εσένα τα χαρίζω,
και πως πολύ σε αγαπώ γλυκά σου ψυθιρίζω.

 

Μανούλα μου χρόνια πολλά, χρόνια ευτυχισμένα,
χρόνια γεμάτα από χαρά και γέλιο στολισμένα.
Μονάχα κάτι θα σου πω σήμερα στη γιορτή σου,
πως είναι δώρο απ” το Θεό να είμαι το παιδί σου.


 
Είσαι η πιο καλή μητέρα.
Είσαι η πιο γλυκιά μαμά.
Αυστηρή γίνεσαι μάνα όταν κάνω ζαβολιά.
Κάθε χρόνο στη γιορτή σου, θα σου λέω σ” αγαπώ
και για όλα όσα μου δίνεις πως πολύ σ” ευχαριστώ.


 
Σήμερα στη γιορτούλα σου λουλούδια σου χαρίζω,
χαίρομαι όταν χαίρεσαι κι” όταν πονάς δακρύζω.
Είσαι το λιμανάκι μου, είσαι η συντροφιά μου,
να” σαι γερή και δυνατή μανούλα μου γλυκιά μου.
Νιώθω πως όταν μου γελάς σε πούπουλα πως μ” έχεις
μανούλα μου σ” ευχαριστώ που τόσο με προσέχεις.
Το όνομά σου το γλυκό μες στη καρδιά κρυμμένο
και με κορδέλα ολόχρυση το έχω τυλιγμένο.


 
Εσύ μου έδωσες ζωή, στοργή, φροντίδα, αγάπη,
μου “μαθες ν” αγωνίζομαι, να προσπερνώ τα λάθη.
Μου χάρισες το είναι σου  και όλη τη ζωή σου
και εγώ σου δίνω μια καρδιά σήμερα στη γιορτή σου.
Είναι αυτή που έπλασες με τα δικά σου χέρια,
μαζί με την αγάπη μου που φτάνει ως τ” αστέρια.

"Χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες όπου κι αν βρίσκονται"

Σε όλα τα πέρατα τής γής
σε όλη την οικουμένη
στείλτε ευχές-χρόνια πολλά
μιά μάνα περιμένει !!

Σού έδωσε το πρώτο της χαμόγελο
σ' επήρε αγκαλιά της
σου χάρισε τα χάδια της
και τα γλυκά φιλιά της !!

Σέ κούναγε ασταμάτητα
σάν έβγαζες δοντάκια
και σε γλυκονανούριζε
μέ όμορφα τραγουδάκια !!

Τα πρώτα λογάκια σ' έμαθε
εσύ να ξεστομίζεις
αυτή σε πρωτοδίδαξε
τουμπίτσες να γυρίζεις!!

Στά πρώτα σου τα βήματα
ήταν η συντροφιά σου
σάν μάθαινες αλφάβητο
έγινε η διδασκάλισσά σου !!

Τα δάκρυά σου εσκούπισε
από τα υγρά σου μάτια
σπάζοντας το παιγνίδι σου
κάνοντας δυό κομμάτια !!

Κι όταν εσύ αρρώσταινες
αυτή στό προσκέφαλό σου
γιά να ελέγχει ολονυχτίς
πώς πάει ο πυρετός σου !!

Το πρώτο δοντάκι π' έχασες
σου τ' έβαλε στό χέρι
μ' αυτό η νεράϊδα η καλή
καλούδια νά σου φέρει !!

Σάν μάθαινες ποδήλατο
φύλακας αγγελός σου
κι ας είχε στην τσεπούλα σου
βάλει το φυλακτό σου !!

Σ' έβλεπε νά ανασταίνεσαι
εσύ να μεγάλώνεις
τα ρούχα να μικραίνουν
γιατί εσύ ψηλώνεις !!

Μαζί σου όταν διάβαζες
κι ήσουν αγχωμένη
κι όταν τά' βρησκες δύσκολα
δίπλα σου η καημένη !!

Ποτέ δέν βαρυγκόμισε
γιαί ήσουν η ζωή της
κομμάτι από τήν σάρκα της
τήν ίδια τήν ψυχή της !!

Αυτό το γενναίο πρόσωπο
είναι μονάχα η μάνα
ίσως τήν λένε Έμιλυ-Τασία
Μαρία-Έλενη-Αγγελική ή Άννα !!

Δέν παίζει ρόλο τ' όνoμα
η γιορτή της είναι μία
δείξτο της λοιπόν σήμερα
εσύ με προθυμία !!

Τα δώρα δέν αρκούν ποτέ
γιά να της ξεπληρώσεις
γιά εσένα ότι έκανε
φιλιά όμως να της δώσεις !!

Και η ζεστή σου η αγκαλιά
είναι ο θησαυρός της
πού έχει τον γιό-την κόρη της
σάν μάνα στο πλευρό της !!

Πολλά τα ποιήματα γι' αυτή
κι άσε τα τραγούδια
τα βάζα εστολίστηκαν
μέ κάθε λογής λουλούδια !!

Όμως δέν αρκούν χρόνια πολλά
στίς δεκατρείς τού Μάη
καθημερινά ο καθένας μας
την μάνα να τιμάει !!

Καθημερινά το Σ' αγαπώ
εσύ να ψιθυρίζεις
και στή γλυκειά μανούλα σου
να το υπενθυμίζεις !!

Σήκωσε το ακουστικό
αν είσαι μακριά της
θα τα σκουπίσει μόνη της
αυτή τα δάκρυά της !!

Μά νοερά είναι δίπλα σου
γι' αυτό τήν λέν μανούλα
παίρνει ζωντάνια-δύναμη
ακούγoντας μία γνωστή φωνούλα !!

Αν όμως δέν υπάρχει πιά
και είναι πεθαμένη
γονάτισε στόν τάφο της
εκείνη περιμένει......!!!

Χάϊδεψε το μνήμα της
εκείνη θα σε νοιώσει
ίσως σού δώσει συμβουλή
ίσως να σε μαλώσει !!

Μονάχα πρόσεχε μήν κλαίς
σκούπισε εσύ τα δάκρυά σου
τί κι άν είναι μακριά?άν ....έφυγε??
υπάρχει στήν καρδιά σου !!

Μανούλες υπάρχουνε πολλές
να γράψεις γι' αυτές όλες
χρειάζεσαι μελάνι αρκετό
και πάρα πολλές κόλες !!

Στήν κάθε μανούλα χωριστά
στέλνω τα χρόνια πολλά μου
με όλη τήν αγάπη μου
και μέσα από τήν καρδιά μου !!

Χρόνια πολλά μανούλες μας
με υγεία και ευτυχία
αξίζετε παράσημα
και πάρα πολλά βραβεία !!

Στήν μάνα τή Νέγρα ,τη Λευκή
στή Χριστιανή την Μουσουλμάνα
σε όποια ράτσα και φuλή
στήν κάθε μία επί γής πού έχει γίνει μάνα!!

Στήν μάνα την αλλοδαπή
στήν μάνα πού υποφέρει
τί μέλλει γενέσθαι αύριο
κι η μέρα τί θα φέρει !!

Στήν μάνα τήν ανήμπορη
στού πόνου το κρεββάτι
σκουπίζει όταν έρχεσαι
το δάκρυ από το μάτι !!

Στήν μάνα τήν κατάκοιτη
σε οίκο ευγηρίας
διακρίνεις πάνω στό πρόσωπο
χαρακτηριστικά κυρίας !!

Στέλνω εγκάρδιες ευχές
στίς μαυροφορεμένες μάνες
γι' αυτές πού χτύπησαν πρόωρα
τού θάνατου οι καμπάνες !!

Πού ακόμα και σήμερα
γιορτάζουν κλαμμένες
γιατί ο Χάρος ασυλλόγιστος
τίς έχει πληγωμένες !!

Μόνο της μάνας η καρδιά
ξέρει να υπομείνει
φτώχεια, δυστυχία, πόνο,πίκρα
την κούραση αυτή να καταπίνει !!

Είστε του καθενός παιδιού
κρυφή αδυναμία
γιατί εδώ πάνω στη γή
μάνα υπάρχει ΜΙΑ !!

Μ άννα
Α υτό
Ν ά διαβάσεις
Α πό μένα !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου